tisdag 23 mars 2010

Jag ger upp



Jag ger upp med att försöka lägga upp ett bildspel på Ölandsbilderna. Ni får dom här istället.


Öland den 20 mars 2010



Kalmarsund har öppnat sig under högbrodelen. Där är det helt öppet vatten. Resten av sundet är is/issörja.




Här är gatan ner till campingen. Inte så mycket snö.





Brevlådorna börjar bli synliga igen. Sist vi var över så var det snö långt upp på dom.




Längst ner i gatan ser ni receptionen och affären. Det ligger i samma byggnad. Jag har sökt sommarjobb i affären men ännu inte fått något svar om jag får komma på anställningsintervju.Ansökningstiden gick ut den 14 mars.




Här ska vi ställa upp vår vagn den 9 april är det tänkt. Tror ni att det går? Det är snö och vatten om vartannat.




Nä detta är inte sjön *S*. Detta är parkeringen för besökare och avåkande campinggäster




Det tar nog ett tag till innan bonden kan ge sig ut på sin åker. Nu har vi lämnat campingen bakom oss för att åka ner till Färjestaden. Detta är åkern som ligger innan vi kommer fram till stora vägen.




Ölands egna bröd var jag ju bara tvungen att handla med mig hem innan vi lämnade södra delen av ön för att bege oss mot den norra delen till min moster.




Kyrkan i Köpingsvik




Vacker solnedgång när vi ska åka hem från min moster. Här uppe är det mer snö än det var på den södra delen av ön men det är ändå mindre snö än vi hade i Växjö.




Månen har vandrat fram mellan molnen för att göra oss sällskap på hemresan.




Solen har dalat ner i Kalmar och ett stilla och vackert skimmer breder ut sig över hela ön. Det skakade i bilen så det blev lite suddigt.


Nu säger jag liksom solen natti natti


Tjingeling


Stina

2 kommentarer:

  1. Ojojoj...där var det blött må jag säga! Det blir en senare uppställning i år då...Kramiz

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du bjuder på idag. Är det denna bloggen som gäller nu ? Tänkte bara på vilken länk jag skall sätta in hos mig. Ha en fin Onsdag *kram*

    SvaraRadera