fredag 26 juni 2009

Solens och vindarnas ö

är det verkligen här idag. Tycker ni att jag börjar bli tjatig om mitt fina väder? Det är så gott att kunna sitta ute i solen och blogga. Vinden viner kring öronen men tur är det för annars skulle det vara olidligt. Nu blåser det inte hela tiden utan det kommer vindbyar med jämna mellanrum.

Om jag tittar bort mot Kalmarhållet så ser det ut som att det skulle kunna driva upp lite mörka moln men å andra sidan så har det sett ut så dom andra dagarna med men inte blivit något av det. Antagligen blåser det så mycket att det skingras för vinden.

Över Eriksöre Camping så finns det inte ett enda moln. Himlen är så där härligt sommarblå och luften doftar av sommar. Fåglarna sjunger i träden, bin och humlor surrar runt, även en och annan fluga har hittat hit. Hundarna ligger och sover efter en härlig långpromenad genom den vackra naturen som finns här runt omkring. Låter jag lyrisk? Det är jag med. Jag älskar min ö, ön som jag är uppvuxen på men i tidig ålder lämnade pga av olika skäl, men nu är på väg att återvända till. Min dotter vill gå färdigt skolan i Växjö så än så länge dröjer det ett tag innan jag blir ölänning på riktigt igen. Å andra sidan har jag ju lång tid på mig att verkligen hitta det där boendet som säger aha i hjärtat. Skulle det dyka upp innan dotterns skola är klar så får det bli ett sommarboende så länge, precis som jag har husvagnen och långtidscamping som boende nu på sommaren.

Nu undrar kanke några hur jag kan bo här så länge? Har jag inget jobb? Både ja och nej. Jag har inget "vanligt" jobb som är jobb i andras ögon. Jag är nämligen marknadsknalle. Är även återförsäljare för doftljus, så jag klarar mig ganska så hyfsat. Jag har en annan fördel med, jag har en sambo som tjänar bra på sitt jobb och det gör att jag kan vara hemma när jag vill det. En fördel både för honom och dottern. Lite lyxigt men det måste man få ha mellan varven, eller hur?

På tal om dotter, nu tittade hon ut från husvagnen något yrvaken så det är nog dags att se till så hon får lite i magen. Senare idag kommer min sambon ut till oss efter att ha jobbat fyra långa dagar. Han stannar här i fem dagar innan det är dags för honom att åka hem för en ny runda med jobb. Så det är nog bäst att jag städar och gör det lite fint tills han kommer, eller vad tror ni :)

Tjingeling
Ladygail

1 kommentar:

  1. Ja nu kom jag in.. ;) Fortsätt att ha det bra där ni är *kram*

    SvaraRadera