måndag 17 augusti 2009

Back in town

Hello bloggers!

Nu har jag varit i Växjö en dag, snart i ett dygn faktiskt *S* och det har gått bra. Vardagen har fått en rivstart, idag hade jag möte med en förening som sysslar med hästskokastning (Värends HSk). Dom blev utan lokal när det brann i Araby Kiosken för ett tag sedan och nu undrar dom ifall dom kan få vara i vår kvarterslokal om torsdagarna och träna. Och det sa jag och vår förening ja till. Föreningslivet måste hjälpa varandra anser jag.

Imorgon ska jag åka tåg till Norrköping på Regionsstyrelsens styrelsemöte(hyresgästföreningen). Det blir hela dagen. sedan på kvällen ska jag på möte med vårt bostadsbolag tillsammans med hyresgästföreningen. Så det blir inte många timma jag är hemma imorgon. Jag lär nog somna ovaggad tror jag.

Onsdag är jag hemma och då kommer tvättstugan att få ett besök av mig mellan 10 - 14. Sedan behöver lägenheten en liten uppfräschning. Visst är det konstigt att det kan bli damm när man inte är hemma. Funderar på om det möjligen finns något stadstroll eller nå´t som bor här när vi inte är hemma *S*. Det vi hade med oss har jag inte hunnit få upp ännu, så det ska med plockas upp och in. Och så ska det planeras inför helgen som ska tillbringas på ÖLAND. På onsdag börjar dottern i skolan.

Torsdag är det så dags för nästa utflykt. Denna gången till Nässjö också detta i hyresgästföreningens regi. (Ska berätta sedan vad jag gör inom Hyresgästföreningen i ett eget inlägg), Torsdagen blir en heldag i Nässjö.

Sedan är det fredag och då bär det av igen till min älskade ö. Det kan jag behöva efter denna megavecka.

Det är inte bara jag som är i farten, sambon jobbar för fullt, 2 förmiddagar och 2 nätter. Efter det behöver han med att komma tillbaka till Öland tror jag.

Nu när jag är hemma saknar jag min lilla Mimmi ännu mer men förhoppningsvis ska saknaden lugna ner sig med tiden. Det gick att vänja sig vid saknaden på Öland så det kommer med tiden att avta men hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Kan som avslutning berätta att det regnar här som om himlen vore öppen. Jag undrar om det regnar på Öland med? Svaret får jag på fredag, för en av campinggrannarna har en veckas semester kvar och finns där när vi kommer på fredag.

Nu ska jag plocka fram det jag ska ha på mig imorgon och så ska jag packa ner alla papper jag behöver *viskar* och så min lilla PC, den lilla rosa saken :)


Ta väl vara på varandra

Tjingeling

Trollet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar