tisdag 11 augusti 2009

Regnig dag på ön

Hello bloggers!


Idag regnar det på mitt kära Öland. Välbehövlig iofs men tråkigt ändå att det ska regna sista veckan jag är här. Tiden på Öland som helboende är över för denna gången och den tiden som är kvar som vi kommer att stå här med husvagnen blir det till att åka hit om helgerna. Den 19 augusti börjar skolan för dottern och den 20 augusti börjar jag min verksamhet med Hyresgästföreningen igen. Det börjar med ett möte i Nässjö så det blir till att åka tåg :). Helgen kommer vi att tillbringa här på Öland, iaf jag och sambon, dottern vet inte om hon följer med. Alla hennes campingkompisar har åkt hem så det är lite
tråkigt för henne. Kanske att hon väljer att stanna kvar i stan hos sin pappa.

Sammanfattning av sommarboendet är HELT UNDERBART. Längtar redan till nästa sommar då jag hoppas att jag kan bo längre. Men lika mycket som jag längtar tillbaka, nästan lika mycket längtar jag till hösten på någotvis. De mörka kvällarna när man tänder lampor och ljus, pysslandet inför jul, planering inför nyår. Ja, sedan är det inte så långt till våren och ny säsong. Den enda månaden jag kan tycka är tråkig, riktigt tråkig är november. Det händer inte så mycket där utan är mest grått, grått och grått. Augusti är okej för då kan det fortfarande vara varmt och skönt och man kan vara ute och umgås. September är en likadan månad som kan vara kanon och så kommer alla höstfärgerna som dröjer sig kvar till oktober. Även oktober kan vara en fin månad om än lite kylig och risk för regn. November är en riktig ruskmånad med kyla, blåst och regn. Nåja, det kommer en vår och en sommar igen långt där framme. Till dess för jag värma mig med gubben och ljus *S*.

Ska bli intressant och se hur dom nya katterna, Murre och Fläcken, kommer att göra när dom kommer till stan. Blir nog en hel del spring, gömma sig mm. Bilbo, vår Newfoundlandshund har inte träffat dom nya katterna till 100% än så han ska med komma överens med dom. Och så blir det nog tomt för honom att komma hem och inte ha Mimmi med sig. I början när hon hade gått bort syntes det på Bilbo att han saknade henne och det lär nog bli saknat i stan med tror jag för honom och även för oss. På fredag ska vi åka och hämta hennes urna så hon kan följa med oss hem.

Nu tror jag att jag ska ägna mig en stund åt att spela SIMS 3. Jag är ett SIMS freek även om det inte blivit så mycket av det i sommar. Det har varit alldeles för fint väder för att sitta inne och spela men idag är det en riktigt spelardag.
Ha det så bra där ute i cybervärlden och ta väl hand om er

Tjingeling

Ladygail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar