onsdag 12 augusti 2009

Glad dag idag

Hello bloggers!

Idag skiner solen Eriksöre men molnen börjar göra intrång på solens område. Det vill vi inte eller ja, det kan vara skönt mellan varven att solen går i moln men vi vill inte ha regn *ser bestämd ut på den punkten*.

Måste bara klaga på en sak, affären på campingen; fattar inte vad det är för några som har haft den i sommar. Sämre utbud av varor i en sommarbutik har jag ALDRIG varit med om. Och ovanpå detta så stänger den numera kl 12 på dagen, kl 12!!!! jisses. Vi är fortfarande ganska så många på campingen och det kommer ännu campinggäster som vill vara här men en del åker när dom ser att butiken är stängd. Lika gärna som att åka till Färjestaden för att handla kan man lika gärna åka till en camping med öppen butik, för det finns det, Haga Park t ex. Tycker att butiken ska vara öppen med ett relativt brett sortiment fram till sista augusti iaf. Det är nu som bl a tyskarna kommer för dom har sin semester nu. Idag var det en familj som hade fått besök och ville handla vetebröd att bjuda till kaffet. Tror ni att det fanns? Nähädå, det fanns bara kex *suck*, det finns bara mellanmjölk att välja på i mjölkväg, skulle jag nu i värmen vilja gå ner o handla en glass går inte det. Då måste jag ta mig 6-7 km för att få det. Ja så är livet. Tycker att det är så synd att det ska vara så för denna camping har alltid haft ett bra rykte men som det är nu så är det flera säsongare som kommer att flytta härifrån. Dock inte jag *S* för jag är en envis ölänning och jag anser att det är bättre att prata med platschefen och ägarna om problemen än att fly dom. Denna campingen har jag tillbringat många år på både som barn och vuxen och jag vill inte se den bli dålig liksom.

Ikväll kommer sambon och med sig har han sitt ena systerbarn till dotterns stora glädje *S*. Så då blir hennes sista dagar på ön inte så långtråkiga och jag kan ha datorn ifred *LOL*, iaf fram till kvällen.

Imorgon ska vi åka till Stenladan i Algutsrum och se vad dom har att erbjuda. Stenladan är dels en gårdbutik, dels en loppis. Ett bra ställe att fynda på och att handla av gårdens egna primörer. Webbadressen dit om ni vill kika in är
www.stenladan.se.
Nähä, jag får väl avsluta mitt svammel för den här gången för dottern vill ha internetet. Det ska visst planeras inför kvällen med kusinen via MSN *S*. Ja se dessa ungdomar

Ha det så bra i cybern och ta väl hand om er
Tjingeling

Ladygail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar