onsdag 8 juli 2009

Åskoväder

har vi fått över oss nu. Det regnar kopiöst och smäller runt omkring oss. Jag sitter med laptopen på batteri så det ska nog inte vara någon fara. Blixtarna far runt oss och det blåser.





Fläcken är rädd för åskan liksom vår lilla hund Mimmin. Hunden ligger i bilen. Där känner hon sig trygg. Katten ligger och trycker under ett av borden i husvagnen. Det smattrar av regnet mot förtältsduken så vi får nästan skrika till varandra när vi ska prata. Det är ett riktigt slagregn som kommer ner från himlen. Regndropparna faller tungt mot marken så det ser nästan ut som om det vore hagel. Himlen är alldeles igenmulen och det är klibbigt i luften. Undrar just hur länge detta ska hålla på?





Nu är åskan rätt så nära. Det kom en knall precis som t o m fick mig att hoppa till och då är jag inte rädd för åskan. Men jag tror faktiskt att den är på väg bort för det blir lite ljusare bort mot norr därifrån åskan kom från början. Just nu ligger den nästan över oss.





Detta är en bild på vår husvagn. På andra sidan skymtar en bit av förtältet. Vi har "byggt" upp ett staket med kompostgaller för att hundarna ska kunna vara lösa. I täppan har vi satt upp solcellclampor som lyser så fint på kvällen när det mörknar och så har vi en hund med en lampa i munnen som också lyser om kvällen. Och så ska det då dit lite blommor men regnet kom ivägen liksom. Men men, det ska väl inte regna hela dagen får jag hoppas.

Nu ska jag se om jag trots regnet kan göra lite nytta här i förtältet. Just nu är det trångt härinne för jag fick ta in torkställningen med tvätten för att rädda den från regnet. Sängkläderna jag tvättade igår har inte torkat riktigt ännu så jag kan inte lägga ihop dom. Det blir till att hoppa bock en runda *S*.

Tjingeling

Ladygail

7 kommentarer:

  1. ja åska är inte roligt, ser så härligt ut, synd vi inte ska till öland, annars hade vi hälsat på en runda, hade varit trevligt kram biggan

    SvaraRadera
  2. Men halloj,kul att du kikade in!Men,du har hamnat på ett äldre inlägg hos mig,hur det nu gick till?!Här är inte bloggtorka,än ;)Sånt oväder,hua.Jag är inte heller rädd för åskan,tycker det är faschinerande,men har respekt däremot!Inte kul att bo så och ha det över sig!Men vad smart med gallret där för hundarna,verkligen.Då kan de vara lösa utan att ni måste passa dem hela tiden.Vi har ett hemma för vovven,ett av barnbarnen är rädd för honom.Han är så snäll,skulle inte göra något,men lika bra med gallret där så lillen slipper gråta och vara rädd.Ni verkar ha det så mysigt så där på Öland,trots oväder :)Här är lite småkyligt och mulet,vem snodde värmen och solen månne?Ha det bäst nu,stora kramen från mig!

    SvaraRadera
  3. Samma väder har vi här i väster! Semesterväder...Kramiz Fenixmona

    SvaraRadera
  4. Tack =) Vilken fin husvagn, det ser ju underbart härligt ut där.. =) Kram

    SvaraRadera
  5. tack vännen för inbjudan, vi får se vad som händer under sommaren, skönt för er att kunna vara så länge där ute, ha det jätte gott, kramar biggan

    SvaraRadera
  6. Halloj i vagnen,annar brukar jag *säga* i stugan :) Nu måste jag fråga,vem ska jag gratta?Är inte med hihi.Hoppas ni har bättre väder nu,här öser regnet ner.Ha det gott,kram

    SvaraRadera
  7. hmm gick inte skicka kommentaren får se nu då, ha det bra nu kram biggan

    SvaraRadera