lördag 18 juli 2009

Solen och vindarnas ö

gör verkligen själ för namnet idag. Det blåser en hel del men solen visar sig. Det gör att det är varmt ute trots blåsten. Än så länge har vi inte sett till något regn och om vi har tur så blåser det förbi oss.

Jag och sambon har varit duktiga idag. Vi har klippt gräset och ändrat lite på vårt staket för att komma in lättare med vår bil på vår lilla plätt. Ska ta en bild sedan på "tomten". Ja, jag vet, jag har skrivit det innan men nu har vi nästan fått det färdigt så nu SKA jag fotografera.

Läste i Ölandsbladet idag att man ska ta itu med midsommarfyllan i Köpingsvik inför midsommar 2010. Inte en dag för tidigt! Det skulle gjorts för länge sedan så hade mordet i midsomras kanske aldrig hänt. Det är så himla tråkigt att något sådant hemskt ska behöva hända innan det görs något. Trots att befolkningen i samhället har sagt till om detta innan att något måste göras åt fyllan så har inte kommunen tagit sitt ansvar kan jag tycka.

Jag har en moster som bor i Köpingsvik och hon har under många många år inte vågat åka någonstans under midsommar just pga av den enorma fylla ochden totala brist på respekt som finns hos många av ungdomarna. En midsommar när min moster trots allt hade lämnat sitt hus för att åka bort till bekanta över midsommar så hade hennes trädgårdsmöbler fått fötter. Någon hade alltså, gått över stenmuren, tagit med sig möblerna ut till gärdet som är bakom huset och sedan lämnat dom där. Respektlöst! Så efter den händelsen stannade min moster hemma.

Hoppas att det verkligen blir något av med detta att ta tag i fyllan på midsommar men samtidigt kan jag känna på något sätt att risken finns att problemet flyttas från Köpingsvik till någon annan plats på Öland. Så blev det när man tog tag i det i Borgholm och hamnen. Det var då som det blev som det blev i Köpingsvik. Iaf till viss del. Att ungdomar lägger sig i Köpingsvik beror nog mycket på att det trots allt är nära till Borgholm. Det går en cykel/promenadväg till Borgholm. Denna promenadväg är inte så bra upplyst men det ska tydligen bli ändring av det med till nästa år. Kan personligen tycka att, varför gjorde man inte det från början, det kunde man väl räkna från början att det skulle bli en populär väg att vandra på eftersom det inte är så långt mellan.

Nu ska jag ta och göra lite nytta och se om jag kan lista ut hur vädret på Öland kommer att bli under dagen. Förhoppningsvis inget regn

Tjingeling
Ladygailb

1 kommentar:

  1. Som jag minns Öland så var det för att åka dit och festa under midsommar, det pågick i flera års tid. Här i Borås är det bara regn nu *blää*

    SvaraRadera