onsdag 8 juli 2009

Sommar, sommar, sommar

Hello bloggers!

Känns texten igen som är i titelraden, en gammal schlagerdänga från förr *S*

Här på Öland göms solen av en massa konstiga moln. Ett tag såg det ut som att det skulle bli åska men nu vet jag inte vad det ser ut som.Mulet är det iaf men varmt. Tur att det är varmt iaf så man kan sitta ute och äta en sen frukost.

I måndags och igår var det marknad i Färjestaden. I måndags var vi där och gjorde en del inköp. Kul att gå på marknad men jag måste nog säga att det var inte så som det brukar vara med utbudet. Börjar bli mer krims krams än förr tycker jag. Inte ett enda stånd med hantverk såg jag, typ målade grejer eller grejer gjorda i lera o så. Kan ju tänkas att det fanns igår, det vet jag ju inte. Orkade inte gå igår i värmen.

Idag ska jag plantera lite blommor och göra fint i den lilla täppan vi har. Nästan dax att ta lite kort så ni får se hur vi bor. Ska ta mig i kragen och göra det när blommorna är på plats.

Katterna har det bra. Det enda som är lite synd är att Murre (Lappen) inte är riktigt rumsren. Eller rättare sagt, att han är lite för rädd fär dom andra katterna. Ligger han hos oss och behöver gå på toaletten och det finns en annan av de andra katterna ivägen så blir det där han är. Så på nätterna får han bo i sitt bo för det går inte att ha honom kissa och bajsa i sofforna i husvagnen. Inget kul att hålla på att försöka skura bort det :(. För övrigt går det bra, ett och annat fräs blir det fortfarande men det har ju inte gått så lång tid änu.

Nu ska jag avsluta min något sena frukost. Efter det är det vanligt dagsarbete som följer, diska, fodra och städa hos katterna, plocka iordning, lägga in tvätten. Var inte jag på semester? Jo, men vardagssysslorna tar aldrig semester *S*

Tjingeling

1 kommentar:

  1. Sicket mysigt ställe ni verkar ha :) Åker själv till husvagn idag men till Halmstad :) Hälsat på hade jag gjort om ja haft pengar å resa för :) Till halmstad får jag skjuts :)
    Tråkigt med katten.. är väldigt svårt å få dem rumsrena tyvärr om de börjat med att göra sina behov på andra ställen :/ De dåliga vädret ger sig nog snart för värmen komemr tillbaks nu när jag åker hehe kramen

    SvaraRadera