fredag 17 juli 2009

Mysig sommarsol

sitter jag och njuter av. Dagen har varit helt underbar. Bäst att passa på att njuta eftersom det har varnats för regn till helgen. Fast när jag var ute och kikade runt lite på nätet så kan det tänkas att vi slipper det mesta regnet på Öland. Hoppas kan man alltid göra *S*

Vi har haft besök idag av min svägerska och hennes familj, fast vi såg inte så mycket av dom *S* för dom låg vid playan hela dagen. Varken jag eller sambon gillar att ligga på stranden och pressa. Vi sitter hellre under parasollet och myser. Ungefär som Ferdinand på julafton under korkeken.

Mimmi (den lilla hunden) är bättre idag. Hon struttar med lite fortare på promenaderna nu än innan så förhoppningsvis så kommer det att rätta till sig till slut. Blir nog en dyr historia med operation och allt men det är vårt egna fel som inte försäkrat henne. Men nu kommer vi att försäkra ALLA djuren. Av dumhet kan man bli vis heter det ju.

Vi har fått nya campinggrannar. Dom är säkert trevliga men inte deras hund. Jag fattar inte hur man kan lägga sig på en av Sveriges hundtätaste camping med en hund som inte fått lära sig att sköta sig. Där syns det vem som bestämmer, inte husse iaf kan jag säga. Hunden gör utfall och skäller på allt och alla. Som tur är så ligger dom bredvid oss på ett sådant sätt att hundarna inte ser varandra. Och jag tror att dom har hunden i förtältet. Synd om hunden egentligen för det kan inte vara kul att ligga där hela dagen men å andra sidan är det nog inte kul att ligga ute heller och bli stressad som tusan av allt som rör sig. Nåja, så länge hunden inte stör oss så går det nog bra. Jag satte gränsen om man säger så genom att vara ärlig när ägaren sa att beteendet berodde på att hunden inte var van vid hundar och att det var därför den skällde, då talade jag om att den inte bara var skällig utan även allmänt störig. Minnen på ägaren blev sur men det är lika bra att vara ärlig från början!

Dottern har satt sig själv i rävsaxen. Hon gjorde tvärt mot min vilja igår eller rättare sagt inatt så nu är hon satt på nattarrest dvs inga långa nätter med bad. Någonstans måste gränsen sättas även på semester och sommarlov. Inte tro att det går att göra vad som helst. Än så länge är det jag som bestämmer. Hon får vänta med att bestämma helt och hållet tills den dagen hon fyller 18 och bor i eget. För även om hon blir 18 och fortfarande bor hemma är det mina regler som gäller!

Dagens grillmat blir grillad korv med kokt potatis och lite sallad så det är nog bäst att jag avslutar bloggandet och återgår till mina göromål. För även om det är semester och campingliv så finns det en vanlig vardag även om den kanske ser lite annorlunda ut än den vanligt vanliga vardagen

Tjingeling
Ladygail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar