fredag 24 juli 2009

Kameler bland oss

Ni tror nog inte mig om jag säger att jag åt frukost bland kameler igår, eller hur? Men se det gjorde jag eller rättare sagt inte mitt bland dom men iaf ca 20 meter från dom.





Som ni ser så har jag iaf kameler på bild



Lamor fanns det med men dom var en liten bit längre bort tillsammans med getterna. Tur det för getter luktar inte så gott. Fast om jag ska vara ärlig så är jag inte säker på att det är lamor. Finns ett djur som heter alpacka (tror det heter så). När jag tittade lite närmare på dom vita sakerna så blev jag osäker. Någon läsare som vet?


Hästar fanns det också och nu har nog ni läsare förstått vad det handlar om. Jag är inte utomlands på något exotiskt ställe utan hemma på Öland på riksöre Camping. Vi hade besök av Cirkus Olympia igår.




Har ju lovat så länge att det ska komma bilder på hur vi bor. Nu äntligen har jag fått loss tummarna och laddat upp dom på USBminnet, så varsågoda och kolla in mitt sommarboende;




Här står sambon och grillar medan jag plåtar lite, en arbetsfördelning som jag gillar :). Här ser ni hur vi med kompostgalle har byggt ett staket för att hundarna ska kunna vara lösa. det fungerar som tur är.


Innanför staketet ser ni vår stora Newfoundlandshund som heter Bilbo. I bakgrunden syns ett trästaket. Utanför det går vägen som går ner till receptionen, så vi har bra koll på vad som händer :)


En liten koll hur vi har det i förtältet. Vi har en TV med men den kom inte med. Vi har inte byggt något golv i år heller men det funkar ganska så bra så som vi har det just nu.


En liten vy över campingen från dörröppningen. Trädens alla löv döljer det blåa Kalmarsund.



Den här söta hunden med lyktan i munnen står på vårt bord ute och lyser så fint på kvällen och hela natten.













Som avslutning får ni denna fina solnedgång att titta på. Vattnet som ni ser är Kalmarsund.
Tjingeling
Ladygail





































































3 kommentarer:

  1. Godmorgon i stugan denna soliga men blåsiga lördag! Så fint du bor och så praktiskt ni ordnat till det. Kramiz!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med cirkus, och nui ser ju ut att ha det jättefint med husvagnen *kram*

    SvaraRadera
  3. härliga bilder, ja den cirkusen var hos oss med för ett tag sen, kul. ha det gott kram biggan

    SvaraRadera